עמותת "דרך גבר" להתפתחות אישית

סוף שבוע "אבות וילדים" מאי 2024 / אחיה ראב"ד

כשהלב פתוח, המיינד רגוע והנפש חפצה, דברים נפלאים מתרחשים.

זו הייתה התחושה שלי במהלך כל סוף השבוע "אבות וילדים" שהפיקה עמותת דרך גבר בחוות טבע האדם בתחילת מאי.

25 אבות אמיצים הגיעו עם 42 ילדים, החל מיום שישי בצהריים. אחרי בניית האוהלים והתאקלמות קצרה, "נעלמו" הילדים בתוך דקות. מקסים היה לראות את המהירות שבה התחברו (רובם) חבורות חבורות, החלו לתקשר ותוך זמן קצר הפכו מזרים לחברים. מרגש היה לראות כי גם נערים בגיל ההתבגרות מצאו בתוך זמן קצר חברים, שנשארו ביחד כמעט כל סוף השבוע.
תהליך דומה – אם כי איטי יותר – התרחש אצל האבות. לרבים מאיתנו היכרות מוקדמת, אם מאירועי העמותה ואם ממעגלים אחרים, אך היו גם אבות שזו הייתה להם הפעם הראשונה שנפגשו עם חבריהם לשבט הגברים במסגרת כל כך מאפשרת.

בשעת אחר צהריים מאוחרת התעגלנו למעגל פתיחה והיכרות, בהנחייתו של מפיק ויוזם האירוע, ארנון פניני. זמן קצר לאחר מכן, אחרי שהאש כבר בערה, ערכנו קבלת שבת מלווה בנגינה ובשירה. כמיטב המסורת הסתיימה קבלת השבת בקידוש על היין ובציעת החלות – כשכל גבר מאכיל את חבריו וילדיו בנגיסת "המוציא".
על האוכל המשובח שהוגש בארוחת השישי ובארוחות הבאות היו אחראים השף הצעיר גיל-לי גינוסר, ואביו המוכשר איתן. כטוב ליבנו באוכל, נאספו הילדים להקרנת סרט ב"דום", ואילו האבות התיישבו למעגל גברים אל תוך הלילה. בלב פתוח ובתוספת ערק מהפריזר, חלקנו חוויות ורגשות במשך שעה ארוכה ומרגשת (הצלחנו שני סבבים + לפני שהסרט נגמר…).
שיחות בין האבות, וגם בין הילדים, נמשכו אל תוך הלילה, הרבה עיניים טובות ולבבות חמים. גם גם סביב המדורה נערכו מעגלים בשניים, או שלושה משתתפים.

הבוקר האיר והביא ל"מתקפת" קורנפלקס במטבח, עוד לפני שגאי קרום השתלט על העמדה ושקשק שקשוקה משובחת. שעות הבוקר עברו בנעימים, בין חגיגות יום הולדת לילידי החודש, סדנת פוטותרפיה של רפאל בן משה וכמובן שכשוכים ללא סוף בשכשוכיות. אפילו סדנת משחקים הספקנו לחוות, בהפעלתם של יובל בר לב ובנו.
עוד ארוחה, ואנחנו כבר לקראת מעגל הסיום שאני העזתי והובלתי ?

אחרי הניקיונות והקיפולים, עוד קשה היה להיפרד מהחברים החדשים, והתחושה הייתה שרבים ממש ממש לא רוצים לעזוב את הקסם ולחזור הביתה ולשגרה. בשביל אלה, כמובן, יש עוד סופי שבוע דומים במהלך השנה הקרובה!

תודה רבה רבה לכל הבאים, תודה לארנון, לגיל-לי, לאיתן, לגיא ולכל האבות והילדים. בתור אחד ההלפרים – שזכה והגיע גם הוא עם בנו – אני אומר את מה שאמרתי לילדים במעגל: הלוואי והיו סופי שבוע כאלה כאשר אני הייתי ילד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים:

On Key

עוד מאמרים

המניפסט

"לא כברוש" על "שיווה" כתנועה מינורית "תנועה מינורית" היא תנועה שאינה שואפת לצמוח למעלה אלא להתפשט לרוחב. בדימוי מעולם הצומח היא מבקשת להיות יותר כמו עשב

האם אתה אבא נוכח?

עוצם את העיניים ומדמיין את משרדי "איגוד האבות הבינלאומי" (אין כזה באמת, אני המצאתי עכשיו). הם ודאי ממוקמים במגדל זכוכית כהה שראשו בשמים, קומה 58, חלונות

כוח העל החדש של הגברים

אתמול כשאני נוסע ברכב ומחזיר את מתן מבית הספר אני מתקשר לשרי אשתי ומתלבט איתה אם לכתוב פוסט שבו אחשוף משהו אישי שקרה לי בילדות,

סיבוב הפרסה שלי לגבריות

כשמישהו מספר לי שהוא חזר לבן או לבת הזוג שלו לניסיון נוסף אחרי פרידה, השאלה הראשונה שעולה לי בראש היא האם ההחלטה לנסות שוב היא

דילוג לתוכן